Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/bankizywnosci/public_html/niemarnuje.pl/include/function.inc.php on line 38

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/bankizywnosci/public_html/niemarnuje.pl/index.php on line 207
niemarnuje.pl - Aktualności

Aktualności

Strona główna Aktualności Studenckie życie

Studenckie życie

24-09-2013

Inauguracja roku akademickiego zaczyna się 1 października. Ta data to nie tylko rozpoczęcie nauki. To dla większości młodych ludzi odcięcie pępowiny od rodzinnego domu. Często oznacza to wyjazd do innego miasta, mieszkanie w akademiku czy na stancji. Życie młodego człowieka radykalnie się zmienia. Przede wszystkim zmieniają się nawyki żywieniowe.

Życie studenta toczy się w kilku sferach. Te sfery to zajęcia na uczelni, nauka po nocach, imprezy, również zajęcia dodatkowe – kursy języka, fitness, kino, itp. Życie biegnie szybko i aktywnie. Często zapomina się o tak ważnej potrzebie jaką jest odżywianie.






Problemem studenta jest wyżywić się szybko i tanio
, należałoby jeszcze dodać racjonalnie. Ale trudno jest mówić o racjonalnym żywieniu gdy w portfelu są wydzielone od rodziców zaskórniaki a brak czasu nie pozwala nawet skupić myśli nad tym, co by można było zjeść.

Tymczasem, aby prawidłowo się odżywiać warto pamiętać o kilku kwestiach:

1. Po pierwsze i najważniejsze studencie, pamiętaj, aby za wszelka cenę zjadać posiłki regularnie. Jedzenie jest paliwem dla życia. Bez jedzenia twój organizm przełącza się na „zasilanie awaryjne”, czyli robi wszystko by wyrównać ubytki energetyczne. Wszystko było by dobrze, gdyby nie to, że „zasilanie awaryjne” nie może przeciągać się w nieskończoność. W ten sposób pracujesz na choroby cywilizacyjne w przyszłości, m.in. cukrzycę, która wbrew pozorom wcale nie bierze się z przejadania boczkiem czy pączkami.

2. Po drugie, studencie Twój mózg musi otrzymywać wyjątkowe składniki, niezbędne mu do nauki. Aby dostarczyć odpowiednie składniki do pracy mózgu wcale nie trzeba kupować drogich produktów. Wystarczy jeśli codziennie zjesz kilka orzechów czy migdałów, pestki dyni, słonecznika czy też zmienisz białe pieczywo na ciemne.

3. Nie opychaj się słodyczami – one dają energie tylko na chwile. Poza tym tuczą! Jeśli już masz na nie ochotę sięgnij po gorzką czekoladę. Jest doskonałym źródłem serotoniny – hormonu szczęścia.

4. Studenci mają skłonność to pobudzania swojego umysłu kofeiną z kawy. Piją ją litrami. Kawa może i pobudza, ale na krótko a przy okazji wypłukuje magnez z naszego organizmu. Magnez jest pierwiastkiem, który działa na nasz układ nerwowy, a ten musi działać sprawnie nie tylko w czasie cudownych lat studenckich ale przez całe życie. Jedyna dobrze przyswajalna forma magnezu to jest ta z pożywienia. Ciężką zastąpić go tabletkami z magnezem kupowanymi w aptece.

Alternatywą dla kawy może być herbata yerba mate. Można ja kupić w każdej herbaciarni, których w dużych miastach jest nie mało. Yerba mate, zawiera substancje zwaną mateiną. Mateina pobudza nasz organizm, a przy okazji posiada wiele innych zalet, m.inn. zwalcza wolne rodniki. Być może z biegiem upływu czasu staniesz się prawdziwym smakoszem Yerby a przygotowywanie takiego naparu stanie się dla ciebie pasja.
Zamiast gazowanych napojów, lepiej przygotować sobie lemoniadę z wody mineralnej i cytryny. Nie dość, że orzeźwia, gasi pragnienie, nie zawiera cukru, to jeszcze jest tania.

5. Studencie mieszkający w akademiku - planuj zakupy na cały tydzień wraz ze swoimi współlokatorami. Zrzutka na jedzenie pozwoli zaoszczędzić trochę gotówki, urozmaicić jadłospis a przede wszystkim zapobiega marnowaniu się żywności.

6. Studencie przywożący żywność od swoich przewidujących rodziców- pamiętaj przechowuj żywność tak, aby posłużyła Ci jako żywność a nie śmieć w koszy. Jeśli wiesz, że nie spożyjesz przywiezionej żywności w najbliższym czasie zamroź lub podziel się z innymi. Być może za tydzień ktoś inny dostarczy domowy prowiant.

7. Pamiętaj również, że posiłek możesz przygotować sobie sam. Jest kilka sztandarowych produktów, z których zawsze możesz przygotować pożywne jedzenie. Do tych produktów należą: ryż, makaron, pomidory w puszce, czerwona fasola w puszczce, przecier pomidorowy.

Poniżej propozycje dań z ich udziałem. Są szybkie i tanie:

http://www.niemarnuje.pl/szukaj/ry%BF/kucharze-nie-marnuja.html

http://www.niemarnuje.pl/szukaj/makaron/kucharze-nie-marnuja.html

http://www.niemarnuje.pl/szukaj/makaron/kucharze-nie-marnuja.html

Czas studencki szybko przemija. Po ukończeniu studiów, zacznie się praca, być może rodzina. Warto od podstaw nauczyć się racjonalnego odżywiania, planowania i kupowania, by jako dojrzały człowiek mieć szacunek do siebie oraz do otaczającego nas świata.

Zdięcia: www.sxc.hu

Aktualności:

Banki Żywności

Wykonanie StudioGraficzne.com